Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden The Soap Company Versie d.d. 2 oktober 2024 |
1. Algemeen.
Deze algemene voorwaarden (“Voorwaarden”) zijn, behoudens enige bijzondere voorwaarden die schriftelijk zijn overeengekomen en bij uitsluiting van enige andere voorwaarden, van toepassing tussen Ergo studio BV, een besloten vennootschap met zetel te Voorhout (STE) 2, 9190 Stekene, ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer 0863.960.390 (RPR Gent, afdeling Dendermonde) (tevens gekend onder de commerciële naam “The Soap Company”) (“The Soap Company”) en een (al dan niet publiekrechtelijke) (rechts)persoon (“Klant(en)”).
De Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, bestekken, bestellingen, leveringen, facturen, (order)bevestigingen, creditnota’s en overeenkomsten met betrekking tot het leveren van diensten en goederen in het algemeen en het leveren van zeep- en schoonmaakproducten en toestellen in het bijzonder (samen de “Diensten” of “Goederen”) door The Soap Company of een aangestelde van The Soap Company in voorkomend geval (“Aangestelde”).
Aanvullende en/of afwijkende bedingen, voorwaarden of nadere afspraken zijn alleen van kracht indien The Soap Company deze uitdrukkelijk en schriftelijk heeft aanvaard en slechts aanvullend op deze Voorwaarden. The Soap Company heeft het recht om deze Voorwaarden van tijd tot tijd te wijzigingen, mits voorafgaande kennisgeving aan de Klant. De Klant erkent kennis te hebben genomen van deze Voorwaarden en alle clausules te aanvaarden. The Soap Company behoudt zich het recht voor om haar Voorwaarden te wijzigen zonder de Klant hier persoonlijk van op de hoogte te stellen en zonder dat de Klant aanspraak kan maken op enige schadevergoeding. Het is dus de verantwoordelijkheid van de Klant om periodiek na te gaan of er wijzigingen aan de Voorwaarden zijn doorgevoerd. Voor lopende overeenkomsten blijven de Voorwaarden van kracht die gelden op het ogenblik van het sluiten van dergelijke overeenkomst.
In deze Voorwaarden zal onder “Consument” worden verstaan elke natuurlijke persoon die de uitvoering van Diensten of levering van Goederen verzoekt van The Soap Company voor doeleinden die geen verband houden met zijn of haar handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit in de zin van artikel l I. 1, 2° Wetboek Economisch Recht (“WER”).
2. Offertes, prijslijsten en aanbiedingen. Tenzij anders vermeld in de productbeschrijving op de website, is het aanbod en zijn de prijslijsten geldig zolang ze vermeld staan in de online The Soap Company behoudt zich het recht voor om op elk ogenblik de eigenschappen van haar aanbod en prijslijsten te wijzigen. The Soap Company behoudt zich het recht voor om een bestelling te weigeren wanneer blijkt dat de prijsaanduidingen of de specificaties van een product op de website ingevolge een technische of menselijke tekortkoming foutief zou zijn. Offertes en aanbiedingen van The Soap Company zijn vrijblijvend en te allen tijde door The Soap Company herroepbaar. Zij worden behoudens uitdrukkelijk andersluidende overeenkomst afgeleverd op basis van de gegevens verstrekt door de Klant en gelden slechts voor zover die gegevens actueel, correct en volledig zijn, zonder dat The Soap Company gehouden is om deze gegevens te controleren. Alle meerprijzen, kosten of schade veroorzaakt door verouderde, onjuiste of onvolledige gegevens zijn ten laste van de Klant. The Soap Company is slechts gebonden door een offerte of aanbieding na haar schriftelijke bevestiging van de bestelling van de Klant die is gebaseerd op de relevante offerte of aanbieding, waarna deze vervolgens bindend zijn voor Partijen. De Klant zal steeds alle relevante info aan The Soap Company bezorgen met het oog op de goede uitvoering van de Diensten bij gebreke waarvan The Soap Company niet aansprakelijk zal zijn voor enige negatieve gevolgen.
3. Prijs.
De prijzen van The Soap Company zijn in euro, gelden slechts voor de uitdrukkelijk overeengekomen Diensten en zijn steeds exclusief (i) BTW en andere taksen of heffingen (e.g. recupelbijdrage in voorkomend geval), (ii) vergoedingen of kosten verbonden aan aanvullende prestaties en (iii) transport of
De levering van gewijzigde of aanvullende Diensten geeft recht op een meerprijs ten laste van de Klant, aan de op dat ogenblik in de onderneming van The Soap Company geldende prijzen. Indien de Klant een Consument is, vraagt The Soap Company de uitdrukkelijke toestemming van de Consument voor elke extra betaling boven de vergoeding die is overeengekomen voor de contractuele hoofdverbintenis van The Soap Company, voordat de Consument gebonden is door de bestelling
4. Levering en leveringstermijn
4.1 Algemeen
Zodra de bestelling is geplaatst ontvangt de Klant een bevestiging met de gegevens van de bestelling. Na een online bestelling ontvangt de Klant een bevestigingsmail. Deze mail is een samenvatting van de bestelling.
The Soap Company kan deelleveringen uitvoeren dan wel bestellingen gedeeltelijk uitvoeren en deze Diensten factureren.
4.2 Leveringsprocedure
Indien de Klant verkiest om de bestelling te laten leveren, vindt de levering plaats op de begane grond aan het adres dat bij het plaatsen van de bestelling is opgegeven, door The Soap Company dan wel een externe bezorger of (andere) Aangestelde. Eventuele kosten worden aangegeven tijdens het bestelproces (online) dan wel bij het sluiten van de Overeenkomst op een andere wijze. Indien de Klant geen consument is zal in ieder geval en niet limitatief een kilometervergoeding volgens de geldende Belgische normen van toepassing zijn, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen. De koerier heeft het recht de Goederen alleen af te leveren op vertoon van een officieel identiteitsbewijs en de handtekening van de Klant op een afleverbon voor correcte ontvangst. In het geval van betaling met een creditcard, en voor zijn eigen veiligheid, kan de Klant ook worden gevraagd om zijn identiteitskaart of een fotokopie
daarvan te laten zien. Bovendien zal in dit geval de levering alleen plaatsvinden als het afleveradres identiek is aan het adres dat is opgegeven door de Klant.
Indien het Product niet geleverd wordt binnen de 30 dagen of de contractueel overeengekomen leveringsdatum moet de Klant The Soap Company hiervan op de hoogte brengen en een respijttermijn toestaan van minstens 5 werkdagen. Indien The Soap Company deze respijttermijn niet naleeft, heeft de Klant het recht om de koop op te zeggen, behalve in geval van overmacht (e.g. staking, rellen, pandemie, tijdelijke overheidsmaatregelen, brand, oorlog, etc.).
De Klant die ten onrechte weigert de aangeboden Goederen in ontvangst te nemen of af te halen dient in voorkomend geval de daaruit voortvloeiende kosten, zoals de opslagkosten en vrachtkosten, te betalen, ongeacht de andere vergoedingen waaronder de afgesproken prijs, intresten en forfaitaire verhoging die aan The Soap Company toekomen.
5. Facturatie en betaling.
5.1 Algemeen
Bestellingen via de website worden betaald op moment van bestelling aan de hand van een van de (elektronische) betaalwijzen vermeldt op de website.
Overige facturen worden betaald binnen acht (8) kalenderdagen volgend op de factuurdatum op het in de facturen opgenomen rekeningnummer van The Soap Company, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders overeengekomen.
5.2 Laattijdige betaling
In geval van laattijdige betaling, zelfs gedeeltelijk, heeft The Soap Company, zonder voorafgaande ingebrekestelling, het recht de uitvoering van deze Overeenkomst op te schorten tot op het moment van volledige betaling van alle openstaande en/of vervallen en/of niet-geprotesteerde facturen door de Klant, zonder dat de Klant voor een eventuele onderbreking in de Diensten enige schadevergoeding kan eisen, onverminderd enige andere wettelijke of contractuele remedies die The Soap Company zou kunnen uitoefenen. Bij gebreke aan integrale betaling van één factuur op haar vervaldag, worden de openstaande en nog niet vervallen facturen bovendien met onmiddellijke ingang en zonder voorafgaande ingebrekestelling integraal opeisbaar ten aanzien van de Klant. Indien de Klant een Consument is, kan The Soap Company de voormelde remedies slechts uitvoeren mits voorafgaande ingebrekestelling van de Consument (cf. de dwingendrechtelijke bepalingen van boek XIX WER). Voorgaande geldt onverminderd het recht van The Soap Company om de betaling van alle door de Klant verschuldigde bedragen te eisen, inclusief de verschillende kosten waartoe laattijdige betaling aanleiding geeft, dewelke voor rekening van de Klant zijn, en onverminderd de overige (contractuele of wettelijke) rechten van The Soap Company. Laattijdige betaling van facturen door de Klant brengt van rechtswege een verhoging van het factuurbedrag met zich mee met een interest conform de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties (zoals gewijzigd van tijd tot tijd) en dit vanaf de vervaldatum van de factuur. Indien de Klant een Consument is, zal de wettelijke interest van toepassing zijn, vermeerderd overeenkomstig artikel XIX. 4, 1° WER. Vanaf de vervaldag van de factuur wordt het factuurbedrag bovendien van rechtswege verhoogd met een forfaitaire schadeloosstelling van 12,5 % van het openstaande factuurbedrag, met een minimum van 75,00 EUR, om onder meer de invorderingskosten die The Soap Company oploopt, te dekken. Dit onverminderd het recht van The Soap Company om daarnaast haar hogere schade te bewijzen en bijkomende schadeloosstelling van de Klant te vorderen.
Indien de Klant een Consument is, (i) wordt de forfaitaire schadeloosstelling bepaalt overeenkomstig artikel XIX.2° WER en (ii) gelden voormelde interesten en schadevergoeding mutatis mutandis in het voordeel van de Consument in relatie tot openstaande bedragen door The Soap Company aan de Consument verschuldigd.
5.3 Eigendomsvoorbehoud en risico
In afwijking van artikel 1583 (oud) Burgerlijk Wetboek blijft The Soap Company eigenaar van de verkochte dan wel geleverde Producten tot op de dag van algehele betaling van de prijs in hoofdsom (incl. rente en forfaitaire schadevergoeding in voorkomend geval). Alle risico’s van verlies en beschadiging met betrekking tot de betrokken Producten gaan over op de Klant EXW (Incoterms 2023), tenzij de Klant een Consument is in welk geval het risico over gaat op het moment van ontvangst (tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen).
De Klant draagt hierbij aan The Soap Company alle sommen over die hem zouden zijn verschuldigd door derden. De Klant ontslaat The Soap Company van elke formaliteit van betekening en zal de eventuele daarmee gepaard gaande kosten dragen. Daarenboven machtigt de Klant The Soap Company om op elk ogenblik het materiaal terug te nemen, zolang het niet volledig is betaald, en dit waar het zich ook mogen bevinden..
In geen geval zal er enige overdracht van intellectuele eigendomsrechten door The Soap Company aan de Klant zijn. De Klant zal aansprakelijk zijn voor enig misbruik in dit verband.
6. Prijswijziging. De in de bestelling of offerte weergegeven prijzen zijn gebaseerd op de tijdens de bestelling of offerte bestaande prijzen, lonen, belastingen, grondstofprijzen, materiaalprijzen, verzekeringspremies en andere voor het prijspeil relevante objectieve Indien in één van de voormelde objectieve factoren een (prijs)wijziging plaatsvindt of een andere objectieve factor dit verantwoordt, kan The Soap Company de prijs van de Diensten en/of Producten proportioneel aanpassen, onverminderd artikel 2, 1e paragraaf van deze Voorwaarden. The Soap Company zal de Klant hiervan onmiddellijk schriftelijk in kennis stellen indien zij het voorwerp van een reeds bestaande overeenkomst uitmaken.
7. Protest en niet-conformiteit.
7.1 Protest
Onverminderd de overige bepalingen van deze Voorwaarden, worden facturen op straffe van verval gedetailleerd en bij aangetekend schrijven geprotesteerd binnen acht (8) kalenderdagen na factuurdatum, bij gebreke waarvan zij geacht worden te zijn aanvaard.
7.2 Inspectie
De Klant is gehouden om de goederen te inspecteren na levering en meldt eventuele zichtbare gebreken met betrekking tot de goederen schriftelijk (via onze online contactformulieren of per aangetekende brief) aan The Soap Company binnen de 24 uur na levering, bij gebreke waarvan de Klant geacht wordt de zichtbare gebreken te aanvaarden en afstand te doen van eventuele daarop gebaseerde aanspraken. De Klant meldt eventuele verborgen gebreken met betrekking tot de goederen schriftelijk aan The Soap Company binnen een termijn van vijf (5) werkdagen volgend op het ogenblik waarop de Klant geacht mag worden de gebreken te hebben ontdekt, bij gebreke waarvan de Klant geacht wordt deze verborgen gebreken te aanvaarden en afstand te doen van eventuele daarop gebaseerde aanspraken. Bij gebrek aan akkoord over de afhandeling van een gebrek in een goed, leidt de Klant elke rechtsvordering met betrekking tot, verband houdend met of voortvloeiend uit dit gebrek op straffe van verval van deze rechtsvordering in bij de bevoegde rechtsmacht binnen een termijn van zes (6) maanden volgend op de melding van het gebrek overeenkomstig dit artikel. In voorkomend geval zal de Klant niet-conforme goederen niet verder gebruiken. Worden niet beschouwd als gebrek in de conformiteit, als een zichtbaar of verborgen gebrek: lichte verschillen in de kleur of lichte verschillen in de afmetingen van goederen, voor zover deze vanuit technisch oogpunt niet te voorkomen zijn of algemeen aanvaard zijn of eigen zijn aan de gebruikte materialen. The Soap Company is niet gebonden door de eenzijdige vaststellingen van de Klant met betrekking tot de toestand van een goed. The Soap Company behoudt zich het recht voor om het goed zelf of door een derde te (laten) inspecteren. De Klant zal een inspectie van het goed door The Soap Company mogelijk maken binnen een redelijke termijn volgend op een schriftelijk verzoek daartoe, bij gebreke waarvan de Klant geacht wordt de toestand van het goed te aanvaarden en afstand te doen van eventuele daarop gebaseerde aanspraken. Indien Partijen het niet eens zouden geraken over de kwalificatie van de toestand van een goed als een gebrek, dan zullen zij beroep doen op een onafhankelijk en onpartijdig expert, aangesteld in overleg tussen Partijen of, bij gebrek aan akkoord binnen een redelijke termijn, door de bevoegde rechtsmacht op initiatief van de meest gerede Partij. Partijen zullen gebonden zijn door de technische beoordeling van deze expert, tenzij deze beoordeling kennelijk onjuist is.
8. Verbintenissen Klant
De Klant, op diens kosten, zorgt ervoor dat alle locatie(s) waar de Diensten worden verricht tijdens het overeengekomen tijdstip vrij toegankelijk zijn voor The Soap Company en/of diens Aangestelde en/of (andere) tussenpersonen en dat de normale uitvoering van de Diensten op generlei wijze wordt bemoeilijkt of onmogelijk gemaakt ((verbouwings-)werken, huisdieren, obstakels, belemmeringen,…). De Klant dient ervoor te zorgen dat goederen bij aankomst onmiddellijk kunnen worden geleverd en op een veilige manier kunnen worden Nutteloze verplaatsingskosten en te lange wachttijden (meer dan 15 minuten) zullen worden aangerekend. Het tijdstip en de details van voorzienbare belemmeringen (vb. verbouwingswerken) moeten door de Klant tijdig (minstens 1 volledige werkdag op voorhand) worden aangekondigd, onverminderd de overige bepalingen van deze Voorwaarden. Indien bij gebreke aan een dergelijke aankondiging de Diensten niet of slechts gedeeltelijk kunnen worden uitgevoerd, heeft de Klant geen recht op een gehele of gedeeltelijke terugbetaling van de prijs voor de Diensten.
9. Herroepingsrecht voor Consumenten
9.1 Algemeen
In het kader van de verkoop op afstand aan Consumenten die onder boek VI.
«Marktpraktijken en consumentenbescherming» WER vallen, heeft de Klant het recht aan The Soap Company mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 30 opeenvolgende dagen vanaf de dag die volgt op de dag van de levering.
Dit herroepingsrecht kan enkel worden uitgeoefend indien de Klant The Soap Company hiervan op de hoogte brengt binnen de 30 dagen vanaf de dag die volgt op de dag van de levering per aangetekende brief of via het online contactformulier aan Ergo studio BV, Voorhout (STE) 2, 9190 Stekene en indien de Klant de ongebruikte Goederen binnen dezelfde termijn terugstuurt. The Soap Company stuurt de Klant hieromtrent een e-mail met de bevestiging.
Tijdens de herroepingstermijn raadt The Soap Company de Klant aan zorgvuldig om te gaan met de Goederen en de verpakking en deze niet uit te pakken of te gebruiken, behalve voor zover nodig om te beoordelen of hij de Goederen wenst te behouden. Als de Klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, vragen wij hem de Goederen terug te sturen met alle geleverde accessoires en in hun oorspronkelijke staat en verpakking, in overeenstemming met onze onderstaande instructies. Bij aankoop van een elektronisch toestel moeten de persoonlijke accounts en inhoud van de Klant van het toestel worden verwijderd. Indien nodig moet het apparaat worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
De Klant is niet wettelijk bevoegd om een herroepingsrecht uit te oefenen in het geval van de levering van audio- of video-opnamen, computersoftware of prepaid mobiele telefoonkaarten, zodra de verpakking is geopend.
De Klant heeft tot 30 dagen na aankoop de tijd om het artikel naar The Soap Company terug te sturen, mits het product in de originele verpakking en in perfecte staat verkeert.
9.2 Uitoefening
De Klant kan de Goederen vervolgens retourneren door verzending van het Goed in de originele verpakking (met alle accessoires) naar:
Ergo Studio BV Herroepingsrecht Voorhout (STE) 2
9190 Stekene,
met bijvoeging van volgend ingevuld modelformulier voor herroeping en een kopie van de factuur m.b.t. de geleverde of bestelde Goederen:
“Aan Ergo studio BV, Herroepingsrecht, Voorhout (STE) 2, 9190 Stekene:
- Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)
- Besteld op (*)/Ontvangen op (*)
- Naam/Namen consument(en)
- Adres consument(en)
- Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
- Datum”
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.
9.3 Retourkosten en terugbetaling
De retourkosten zijn voor rekening van de Klant. Eens de geretourneerde Goederen de logistieke afdeling van The Soap Company bereikt hebben en het herroepingsrecht is uitgeoefend in overeenstemming met de bovengenoemde Voorwaarden, zal The Soap Company overgaan tot terugbetaling binnen 14 dagen na ontvangst van de Goederen van het bedrag dat u aan ons hebt betaald voor de aankoop van het Goed of de Goederen. De terugbetaling gebeurt gratis en via dezelfde betalingsmethode die voor de oorspronkelijke transactie is gebruikt, tenzij anders overeengekomen.
Zendingen «franco ontvanger» of «onder rembours» worden geweigerd. Wij raden u aan om het bewijs van terugzending te laten valideren door het postkantoor of de vervoerder. Ingeval van grote en zware goederen (e.g. wasmachine) vragen wij u contact op te nemen met onze dienst.
Het herroepingsrecht is ook van toepassing op Click & Collect-bestellingen, maar niet op een verkoop gesloten in een fysiek verkooppunt.
10. Duur, beëindiging en schorsing.
De overeenkomst tot levering van Diensten wordt geacht te zijn aangegaan voor een periode zoals schriftelijk overeengekomen, te rekenen vanaf de bevestiging van de bestelling door The Soap Company. Indien een partij één of meerdere van diens verbintenissen uit hoofde van de overeenkomst tot levering van Diensten schendt, en nalaat om deze schending te remediëren binnen een termijn van vijftien (15) werkdagen nadat zij daarvoor in gebreke werd gesteld, dan heeft de andere partij het recht om de overeenkomst tot levering van Diensten met onmiddellijke ingang en zonder voorafgaande ingebrekestelling of schadevergoeding buitengerechtelijk te beëindigen, behoudens in het geval de Klant een Consument is, in welk geval de buitengerechtelijke beëindiging slechts kan geschieden mits voorafgaande ingebrekestelling (cf. boek XIX WER in voorkomend geval). The Soap Company is tevens gerechtigd de overeenkomst van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling of vergoeding als ontbonden te beschouwen in geval de Klant: (i) aangifte van faillissement doet of failliet verklaard wordt, (ii) een procedure van vereffening of ontbinding start of een dergelijke procedure lastens die Partij wordt geopend, (iii) een voorlopig bewindvoerder, een derde met controlebevoegdheden of een expert-bewaarnemer over haar onderneming aanstelt of een persoon met een gelijkaardig mandaat over haar onderneming wordt aangesteld, (iii) een belangrijk deel of het geheel van haar activa overdraagt aan een derde, of er zich een belangrijke wijziging voordoet in het management of het bestuur van die Partij en (iv) een wijziging van haar controle ondergaat in de zin van artikel 1:14 v. van het Belgisch Wetboek vennootschappen en verenigingen (“WVV”).
11. Overmacht. Indien gewijzigde omstandigheden buiten de controle van The Soap Company de uitvoering van de Diensten tijdelijk of definitief onmogelijk, moeilijker of economisch ongunstiger maakt (waaronder maar niet beperkt tot stakingen en sociale wanorde), is The Soap Company naar eigen keuze gerechtigd om de uitvoering van de Diensten tijdelijk op te schorten dan wel de bestelling te beëindigen of de Diensten aan te bieden aan een gewijzigde prijs mits schriftelijke kennisgeving aan de Klant. De Klant verklaart en aanvaardt uitdrukkelijk afstand te doen van artikel 74 BW.
12. Aansprakelijkheid.
12.1 Algemeen
Alle contractuele verplichtingen van The Soap Company zijn inspanningsverbintenissen. Vertraging in de levering geeft geen recht op schadevergoeding noch op ontbinding van de overeenkomst, behoudens in geval van zware fout of opzet van The Soap Company. The Soap Company staat niet in voor levering door derden (bijv. Bpost) dewelke zelf aansprakelijk blijven.
De vrijwaringsplicht van The Soap Company m.b.t. gebreken in geleverde goederen strekt zich niet verder uit dan deze van diens leveranciers.
De aansprakelijkheid van The Soap Company is in elk geval beperkt tot de prijs die door de Klant aan The Soap Company werd betaald voor de Diensten over de drie (3) maanden voorafgaand aan het schadeverwekkende feit dan wel vijf (5) maal de waarde van het aangekochte Goed.
The Soap Company kan niet aansprakelijk worden gesteld voor onrechtstreekse schade of gevolgschade (waaronder maar niet beperkt tot imagoschade, winstverlies, morele schade, product recall, enz.). Zij is evenmin aansprakelijk voor schade of defecten ten gevolge van handelingen gesteld door de Klant of voor schade geleden door de Klant of een derde ingevolge het niet of slecht functioneren van het Goed, noch voor schade ingevolge laattijdige, onjuiste of onvolledige levering of
terbeschikkingstelling van het Goed. De Klant verbindt zich ertoe de gebruiksaanwijzing aandachtig te lezen.
The Soap Company is niet aansprakelijk voor afvalwater, lucht- of bodemverontreiniging, noch het verwerken van Goederen of gerelateerd afval naar aanleiding van activiteiten bij of gebruik door de Klant.
Door producten te kopen van The Soap Company, verklaart de Klant minstens 18 jaar oud te zijn en wettelijk gerechtigd te zijn om Goederen en Diensten aan te kopen. De Klant stemt ermee in de verantwoordelijkheid op zich te nemen voor alle financiële transacties, met inbegrip van transacties die bijvoorbeeld in zijn naam zouden zijn uitgevoerd door minderjarigen die zijn huis delen.
12.2 Meldingsplicht
De Klant dient elk geval van schade op straffe van verval van aansprakelijkheid te melden binnen een termijn van drie (3) werkdagen volgend op het tijdstip waarop de betrokken Diensten aan de Klant werden geleverd, onverminderd haar eigen schadebeperkingsplicht. Indien de Klant een Consument is, wordt de meldingstermijn voor schade verlengd tot tien (10) kalenderdagen. Deze melding gebeurt schriftelijk, per aangetekend schrijven, gericht aan de zetel van The Soap Company en met een gedetailleerde en geïllustreerde omschrijving van de schade. Onverminderd voorgaande alsook de wettelijke bepalingen van dwingend recht en openbare orde, verklaart en aanvaardt de Klant om in geval van schade die direct dan wel indirect voortkomt uit de contractuele verbintenissen met The Soap Company (zowel contractuele als buitencontractuele schade), afstand te doen van haar mogelijkheid om enige uitvoeringsagent van The Soap Company aan te spreken en om zich enkel te beroepen op de contractuele aansprakelijkheid (cf. artikel 6.3 BW), tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen met The Soap Company.
13. Vertrouwelijkheid
De Klant en The Soap Company verbinden zich tot geheimhouding omtrent alle vertrouwelijke informatie die hen wordt meegedeeld in het kader van de uitvoering van de Diensten.
14. Persoonsgegevens
The Soap Company verwerkt in de uitvoering van de Diensten mogelijks persoonsgegevens van de Klant, met name persoonlijke informatie (naam, adres, telefoonnummer etc.), contactinformatie (coördinaten, e- mailadres) en financiële informatie (rekeningnummer, betalingswijze etc.). The Soap Company verwerkt deze persoonsgegevens in voorkomend geval overeenkomstig haar privacy policy en de toepasselijke regelgeving (Algemene Verordening Gegevensbescherming) ter zake. Lees deze documenten zorgvuldig door.
15. Elektronische ondertekening. Partijen komen overeen dat (i) elektronische handtekeningen die kwalificeren als een gewone, geavanceerde of een gekwalificeerde elektronische handtekening onder de eIDAS Verordening (Verordening (EU) 910/2014) of (ii) scans van de ondertekende handtekeningpagina van deze Voorwaarden bezorgd via e-mail in .pdf formaat, dezelfde bewijswaarde zullen hebben als een origineel papieren exemplaar met een handgeschreven handtekening.
16. Nietigheid. Indien enige bepaling van deze Voorwaarden geheel of gedeeltelijk nietig zou worden verklaard, blijven alle andere bepalingen van deze Voorwaarden onverminderd van kracht. In dergelijk geval zal de als nietig verklaarde bepaling vervangen worden door een bepaling die zoveel als mogelijk de inhoud van de nietige bepaling
17 Recht -en forumkeuze. Fraudebestrijding
17.1 Het Belgisch recht is van toepassing op de overeenkomst tot levering van De rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Gent, afdeling Dendermonde zijn exclusief bevoegd om geschillen te beslechten met betrekking tot deze Voorwaarden. Indien de Klant een Consument is, worden de geschillen met betrekking tot deze Voorwaarden exclusief beslecht door de bevoegde rechter van de woonplaats van de Consument.
17.2 Wij hopen uiteraard dat al onze Klanten 100% tevreden zijn. Mocht u toch klachten hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via ons online contactformulier. Wij verbinden ons ertoe uw klacht zo spoedig mogelijk te
De Klant kan ook een beroep doen op de buitengerechtelijke geschillenregeling door zich te wenden tot de Consument Bemiddelingsdienst (North Gate II, Koning Albert II laan 8 Bte 1, 1000 Brussel, tel: 02 702 52 20, contact@consumentenombudsdienst.be, https://consumentenombudsdienst. be/nl. Klanten die in een ander Europees land dan België wonen, worden doorverwezen naar het online platform voor geschillenbeslechting van de Europese Commissie: https://ec.europa.eu/odr/.
17.3 Als Klanten twijfels hebben over de echtheid van de producten, kunnen ze meer informatie en advies vinden op de website https://www.eccbelgie.be. Als ze fraude vermoeden, kunnen ze altijd een klacht indienen via https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/nl/welkom.